Pest, kolera, eller någon annan sjukdom?

Får alltid envis migrän efter botox. Tror sprutorna retar just de nerver de ska paralysera. Vet inte.

Hade bestämt mig för att gå till naprapaten nästa vecka. Men där kan jag inte få tid förrän om nästan två veckor! Aaargh!!

Idag fick jag ta ny triptan när den första gått ur. Superovanligt.

Hade också jättesvårt att bestämma mig för vad jag skulle göra. Treo comp har kodein i. Detta motverkar botox. Men hjälper mycket bättre än vanlig treo.

Dessutom är kodein ett morfinpreparat, som LDN annullerar. Så jag lät bli att ta LDN ikväll. Och de hjälper också med sömnen, så med det och migränet från underjorden är det inte säkert att jag sover så bra, vilket ju gör migränet värre.

Och migränet är envisare än på länge. Jag har alla bisymptom, som lama armar, utmattning, kan inte tänka, har sunrubbningar, sjukdomskänsla, stoppad matsmältning mesta tiden. Osv osv osv. Smärtan är inte kul. Tv-ljud är riktigt svårt att tåla, håller mig till andra rum så gott det går. Fast min man är snäll och har på görtyst.

Men så fick jag reda på härom dagen på SöS av kirurgen att jag inte ska ta kodein, för den kan ha som biverkning att en sfinkter i gallgången krampar, och det har hänt en gång och jag gick på toa 20 ggr och bajsade knallgrönt i fem timmar. Nära dödenupplevelse, alldeles för snabb utrensning för att kroppen ska klara det. Så skulle detta hända igen om jag tog kodein?

Så många alternativ, inget riktigt bra. Men jag tog en Treo comp, huvudvärken blev bättre tills triptanen gick ut och jag började få neurologiska symptom och tog en andra triptan. Och jag fick ingen gallkramp och inte fem timmar på toa, så det gick rätt bra.

Fast jag kan inte få tid hos naprapaten. Det är inte jättebra. Varför har hon andra kunder?!

3 kommentarer:

Sara sa...

Jag tycker att det kunde vara samma regler hos naprapaten som på akuten: sjukast först. Du skulle vinna!

AL sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
AL sa...

Det finns en naprapat i Tromsö som lovar jobba över imorgon om du behöver det. Ring piloten och be honom tanka privatplanet bara.