Dagens klokord

Läste följande på fejan idag, angående några som varit korkade i fråga om ME:

Man ska inte slå på skit -- för det stänker!

Igår var jag så sugen på att gå i diskussion med en person som missade målet med sina argument men inte märkte det. Sugen, för jag ville att hen skulle förstå, men absolut inte sugen för jag har nog med mitt eget lilla liv än att ta ansvar för att rätta till hela världens missuppfattningar också.

Och idag har alltså den tanken fått förstärkning att om man ger sig in känslomässigt i nåt, så kan det stänka. Inte direkt tillämpbart i alla sammanhang, men jag ska ändå hålla det i sinnet.


P.S. Vann inte adventsljusstaken. Men jag går nog snart ut och gluttar lite vad vi har i förrådet. Det riktiga upproret är ju att ta fram allt som inte lyser i fönstren, så får man vara hur tokig man vill hur tidigt man vill!

Inga kommentarer: