Oense

Ibland kan man vara oense, t ex om Mikael och jag inte håller med varandra om att han är dum. Måttet på kärlek måste väl vara hur lång tid man behöver på sig från att tänka Du är en idiot!, till att säga Du kanske är en idiot, men jag älskar dig. Tänk att kunna vara så klarsynt att man inte behöver få den andra att förstå just på vilket vis personen är dum, utan hoppa förbi resten av spelplanen och få 200:- av banken. Så står man på ruta ett igen, ett nytt oskrivet ark (det var förfärligt vad jag blandar äpplen och päron idag). Att inte bry sig om småsaker känns väldigt zen.

Och jag vet att jag är ovanligt öppen, men jag önskar att det fanns en blogg, kanske man inte visste vem som skrev den, där inget skulle hållas hemligt. Fast den privatutövade porren hör inte hemma här. Men ett vanligt äktenskap. Med hög igenkänningsfaktor. Haha, bråkar ni också alltid om vem som ska... eller precis så säger min och jag bli bindgalen på honom. Eller min man kommer ihåg att vidarebefordras komplimanger om nåt jag gjort men som sas när jag var utanför ruumet. Sån omtänksamhet slår lätt en man som är en idiot iblan) nu börjar jag bli yr /avpillrena. Jag vet av erfarenhet att jag inte är lika smart idet läget som jag tror. Såjag slutar nu.