Goda ME-nyheter

Min läkare har skrivit tre remisser till ME-kliniken på Danderyds sjukhus och alla tre har kommit tillbaka med texten att de inte tar emot nya patienter. Men nu står det på deras hemsida att de tar emot nya patienter och på vilket vis man måste skriva remissen. Min läkare/sekreterare (hennes ord) skrev och skickade iväg en fjärde remiss och nu har jag fått tid den 22 oktober! Jag bryr mig inte ens om att det är på en måndag kl 10.00. Jag är så glad!!!!!!!!!!

Visserligen finns det fortfarande inget botemedel mot ME och inga hemliga mediciner, men det ska bli sååååååå skönt att komma till läkare som begriper och vet och orkar bry sig. Och om det nu ska startas nån studie på nåt kanske jag har en chans att få komma med. Jag får liksom hopp av detta lilla (stora).

Det är bättre idag :)

3 kommentarer:

Stina sa...

Var är "gilla"-knappen?! =)

Anja Olergård sa...

Och jag ville klicka gilla på din kommentar....

Monica sa...

Tänk vilken underbar nyhet!! Grattis eller vad man nu säger.