Vilken dag

Mikael spillde ut ett glas vatten över sin dator. Han sa ett engelskt svärord och reagerade snabbt genom att vända uppåner på datorn. Han mindes nåt om förstärkt tangentbord eller vad säljaren hade sagt, vilket han nu var tacksam för. Sen plockade han ut batteriet, jag torkade det (men det var inte blött), och Mikael torkade resten av datorn. Sen höll han den med ett hörn neråt och det kom faktiskt ut lite mer vatten. Han var dock djärv och satte på den igen, eftersom han behövde fortsätta jobba. Det kom ingen rök och ingen eld och inget vatten.

Jag var supertrött framemot middagsdags och då brukar jag klanta mig. Mikael vet det, så han varnade mig för att skära mig (gjorde tonfisksallad så det var mycket skära). Jag var så stolt för jag höll fingrarna i styr hela tiden. Men däremot spillde jag ut en rispåse på marken. Som väl var var det bara 1/5 av den kvar från början, men ändå. Ris och dator. Bäst vi lägger oss nu innan nåt mer händer!

Inga kommentarer: