Skillnad på böcker å böcker

Den förra deckaren jag läste tog mig säkert två veckor att läsa ut för den var inte sådär görbra. Men sen dividerade jag med mig själv om jag skulle läsa Grishamboken jag fått låna av mamma, eftersom både hon och pappa hade tyckt att slutet var lite snöpligt. Men jag började läsa den ändå. Och vilken skillnad på spänning! Den är un.put.down.able om man säger så. Det är nästan så jag måste gå härifrån på stört och fortsätta läsa. Snöpligt slut eller inte, boken är grym. Och som vanligt när det gäller Grisham (och jag hade glömt att det är därför jag älskar hans böcker) är karaktärerna perfekt mejslade och lever sitt eget spännande liv mellan sidorna, och det finns många bi-ämnen man filosoferar på i takt med att han beskriver olika händelser. Just nu funderar jag på date rape, collegeliv och superi, och på gammalt hederligt spioneri. Superspännande!!!

Inga kommentarer: