Tyckaren sviker

Jag som anser mig vara i det närmaste proffstyckare har för en gångs skulle inte en enda liten åsikt. Det handlar om Schlagerfinalen igår.

Jo, jag tänkte mig inte för. Såklart har jag en åsikt. Två, faktiskt:

1. För sjutton vad skönt att inte behöva titta på hela eländet. Jag är såååååååååååå glad att vi har fler TV-kanaler.

2. Inte en enda låt var bra. Men det kanske de inte är om man bara lyssnar på den där minnesgenomgången på 30 sekunder per låt.

Fast så har jag ju inte skänkt Sverige-Finland ikväll en endaste liten tanke. Ingen åsikt om det heller! Det går åt skogen med mina tyckerier!

Nä, jag kom på en sista åsikt: Trots att melodifestivalen och hockey är ungefär lika intressant för mig som att se på färg torka, så tycker jag det är bra när folk engagerar sig i vad de gillar. Bry er! Engagemang och passion blir det sällan för mycket av.

Inga kommentarer: