Första gången

Fick av en händelse höra att potatisen hos m&p var slut och att pappa skulle blixthandla på Netto. Jag slängde mig in i min lgh, drog av mig de knallröda mysbyxorna och slängde på mig några gråa byxor som låg ihopvikta på stolen. Sen stängde jag igen jackan direkt ovanpå underkläderna och gick. Rättare sagt, jag hann ta på rouge och läppstift också, samt drog ett samvetsgrant streck med ögonpenseln som om det satt nån gammal ögonskugga kvar... Men visst hann jag! Hann t o m få med mig massa tomflaskor (fast såklart var maskinen trasig) och blev faktiskt T O M färdig före pappa inne på Netto fast han bara skulle ha potatis och morötter. Fast det blir ju alltid mer.

Jag kunde hålla mig för fniss, men hoppades att jag inte skulle bli varm och glömma av att jag inte kunde öppna jackan :)

Inga kommentarer: