Bästa Luciadagen

Världens bästa Luciadag härom dagen! Jag tog smink och stora julörhängen på och en klänning som inte är lika röd som jag tror, och gick på findejt med Mikael på vår 12-årsdag. Vi åt ett overpriced julbord på Kumla herrgård i Tyresö, men det ska erkännas att det var riktigt, riktigt gott! Och lokalen var underbar med gustavianska stolar (som dock är gjorda för att man ska ha korsett och kan sitta upp som med en pinne i ryggen).


Jag är verkligen en mästerfotograf.

Sen kom vi hem till världens finaste luciatåg av fyra små änglar och deras mamma Gabriella. Så gulligt. De hade också gjort presenter och slagit in själva, hade tränat in en slängkyss på Jag såg mamma kyssa tomten, och det var fantastisk stämning när vi släckte ner (och ingen såg tvätten som låg framme). Vi fick också lussekatter och jag är ju helt besatt av hembakade grejer med jäst i. Fick också barnkramar och det var svårt att släppa taget.

2 kommentarer:

modren sa...

Wow! Så fina ni är! Din klänning förtjänar att Nobelfestrecenseras nästan.
Och barnen Rosén, är det sin storasyster de har med sig?!
Jag tittade bara på Lucia på tv och gillade det inte alls. Rena popkonserten där de gled på tonerna som om de fick betalt för det.
modren

Sara sa...

Å, vad härligt att du gick på julbord, vilken fantastisk miljö och vad fin du är och vad gott det ser ut. Klart klänningen är röd!
Låter som bästa luciafirande ever!

Själv glömde jag bort att det var Lucia och kom inte på det förrän jag var på sonens luciatåg i skolan (hade liksom inte kopplat att det ena hade med det andra att göra).