Dometski Domskij

Jag vet att jag har glömt vad den ryska atomubåten heter, men det är nåt liknande rubriken. Den ska segla (?) i ytläge genom hela Östersjön, "som en signal". "En kraftuppvisning", säger en tidning.

Den är inte byggd för bräckt vatten och skulle sjunka som en sten om den lämnade ytan, säger en annan tidning.

Så var det med den kraftuppvisningen.

Kan man inte nånstans förvänta sig att folk inte bara hittar på vad som låter bra?

Annars är jag framgångsrik författare (jag har fått betalt för att skriva, vilket är mer än många aspirerande författare fått) och min man är VD. Han är också fd landslagsspelare. Han är med i Mensa också. Eller så är det som kraftuppvisningen, påhittat eller överdrivet.

Det enda som inte var sant är att han är med i Mensa. Han har gjort deras inträdesprov och klarat det men insåg sen att det vore bättre för hans sociala utveckling att inte prata bara med nördar utan med vanligt folk, som kan lära honom något om konsten att konversera.

Inga kommentarer: