2013

Som om inte julen finns och inte stressar nån, ska jag nu helt sonika hoppa rakt på det nya året 2013:

Vad önskar du dig mest under 2013?
Att bli frisk

Mitt bästa nyårsminne:
Jag var en late bloomer. Var lite teenage chubby in i mina tidiga 20. Hade inget självförtroende. Visste inte vem jag var. Vid 24 inleddes min morf till mig själv. Jag blev smal igen, visste vem jag var och kände mina styrkor. Litade på min förmåga. Vågade vara mig själv mer fullt ut bland folk. Inte så lätt för en introvert. Så ett nyår kom det danskar. Jag var snygg och charmig, smart och kvick. Och sen när festklänningen åkte på hörde jag ett par män dra efter andan vid min entre. Den kvällen fick jag min första kyss. Och min andra. Och min tredje. Min ME var knappt nåt problem, det gick bra i skolan, jag tyckte om den jag var och hur jag såg ut. Och så var jag äntligen också åtråvärd. Och det var jag som fick killen de andra ville ha. Efter alla aparta känslor i sociala sammanhang föll allt på plats och jag var i mitt rätta element. Det var en underbar känsla, att verkligen älska mig själv.

Jag ser fram emot:
En resa. Det är vad jag helst vill. Eller ett bröllop.

Detta nyårslöfte upprepar jag alltid:
Gå ner i vikt.

Jag skulle gärna vilja förändra:
Min kropp, min hälsa, min plånbok. Mikaels kropp, Mikaels hälsa, Mikaels plånbok. Eller förlåt, fred på jorden menar jag.

Inga kommentarer: