Är du optimistisk?

Det kan hända att jag är född optimist. Detta visar sig i mitt eget liv bland annat genom att jag sällan tycker idéerna jag får är dåliga utan snarare genialiska.

Så häromdagen skulle jag köpa julklappar på Borås mest kända postorderföretag. De har massiv rea nu och eftersom mina jeans har fått hål tänkte jag köpa ett par nya. Problemet är att även om man är en viss storlek så lär ju inte jeansen vara likadant sydda. Så jag la fler och fler i varukorgen, och ett par vinröda också, vad kul. Hmm. Det blev visst 25 par jeans eller så. Läste bytesreglerna väldigt noga. Jodå, om jag fyllde i returlappen på nätet skulle returfrakten bara kosta tretti spänn. Suverän idé.

Så igår kom paketen, eller i förrgår, men Mikael hämtade det igår.

Somliga här hemma ifrågasatte det normala i att skaffa hem 25 par jeans att prova. Somliga andra här hemma tyckte fortfarande att idén var genialisk.

Så började jag prova. Fick ta det i kanske fem omgångar med vila emellan. Sammanlagt tror jag det tog tre timmar inklusive vilan. Men om jag skulle prova jeans i Farsta centrum skulle jag behöva förflytta mig mellan affärerna, inte ligga i en soffa i underkläderna mellan provningarna, och inte kunna jämföra alla jeansen med varandra. Nu har jag en enda hög med Prova igen med sex jeans tror jag. Jag orkade inte bestämma igår natt vilka jag skulle behålla.

P.S. När jag låg i soffan och kollade på Pinterest retades Mikael med mig hela tiden och undrade vad jag skulle köpa mer. Hade nämligen köpt ett par suveräna chelseaboots med broguemönster också, som kom igår. Och det räcker nog inte med skor och två dussin jeans...

Idag är det ju dessutom Black Friday i USA och affärerna har rea. Kanske måste göra en vända på Modcloth och Talbots. Men då ska jag bara låtsasshoppa. Lägga det i varukorgen, bli nöjd, och gå. Windowshopping är inte så roligt att säga längre när jag oftast surfar med Android. Kanske tur det. Sååå roligt var det ju aldrig!

Men om ni är småfeta som jag och behöver jeans så kan ni titta förbi. Jag har några att välja mellan.

2 kommentarer:

Stina sa...

Man får inte va dum! Det man inte har i huvudet får man ha i benen sägs det ju. Men i ditt fall gäller nog det omvända! :-)

AL sa...

smart!