Vem söker sig hit?

Tre av de vanligaste sökorden som har lett folk hit är:

1. Ola Conny
2. Aladåb
3. Bröst strössel

Den enda jag minns är Ola Conny, för jag fick veta att hans bror heter nåt lika illa, Ulf-Perry, och det skrev jag om.

Men aladåb och bröst strössel (inte för att jag särskriver!!) känns inte sådär signifikativt för Überseriöst. Måste söka.

Ja, och vet ni vad, min blogg känner inte till att han överhuvudtaget har skrivit aladåb eller bröst strössel. (Aladåb kan jag ha pratat om när jag skrev om Den bruna maten Antingen går statistiken inte nog långt tillbaka, eller så är det som jag har trott hela tiden -- med vetenskapliga mätningar kan man aldrig vara riktigt säker. Kolla bara på SMHI.


P.S. Förresten, jag SKA gå och lägga mig nu. Tog piller och var supertrött halv tolv, och blev så glad! Idag sov jag till 17.15 och har ändå inte orkat nåt, så jag blev extatisk när jag kände sömnen komma halv tolv. Men icke, den kom bara till ett förstadum, och här har jag suttit och kollat på skor sen dess. Helt meningslöst. Men jag orkar inte göra nåt vettigt heller, det är ju natt.

Har förresten en stress-app i telefonen. En gång när jag precis skulle somna hade jag 4% stress. De andra tre gångerna jag har testat den har jag också legat ner, sedan minst en halvtimme, och har inte känt mig medvetet stressad, men manicken har detetkterat att jag har hög stressnivå, mellan 60-70%. Den analyserar hjärtslagens ojämnhet på nåt vis. Vet inte om jag ska tro på det, men det är ju precis så det känns när jag inte kan somna -- som om jag är uppe i varv fast det inte finns nåt som håller mig i varv. Själv är jag helt lugn, men nåt i kroppen håller igång. Har kanske en gubbe i huvudet som spelar Sommartider hej hej på högsta volym :)

2 kommentarer:

Linda sa...

Du skriver så roligt Anja även när du skriver om svåra saker. jag skrattade så jag fick tårar i ögonen åt bröst strössel, och det är inte ofta jag gjïr det.

Anja Olergård sa...

Tack, Linda, det var snällt sagt! Roligt att höra att jag får dig att skratta ibland. Alla behöver en liten skrattpaus. Kram!