Födelsedagsöverraskning

Jag var och klippte mig igår, long overdue. Så ställde jag mig vid kassan och skulle betala. Sofia säger: Jag ska bara ge dig det här vykortet först. Jaha, ett vykort med några fina blommor på. Va??? Så vänder jag på det, och ser mammas handstil där hon och pappa önskar mig grattis på födelsedagen. Okej. Kul, men lite tidigt, och varför önska mig grattis hos frissan? -Aha, nuuuuuu fattar jag!

Då hade pappa åkt till frissan före mig och betalat för min klippning som födelsedagsöverraskning! Hur superkul!!!!!!!!

Det festligaste var annars att de inte riktigt hade pejl på vilken tid jag skulle vara där. Så kvart i tre åkte pappa till frissan. Jag skulle vara där tre och vi åkte tolv i! Han hade sett oss på vägen åt varsitt håll, men vi hade inte sett honom. Sicken grej, att vi lyckades missa varandra så precis!

Det var verkligen en rolig överraskning!

Och så har jag ju fått en telefon för några veckor sen, som jag (sorry SE) verkligen älskar. Den har lite större skärm än min gamla och det uppskattar jag. Det kan gå dagar utan att jag ens öppnar datorn utan bara ligger i soffan och/eller sängen och surfar och spela Yatzy och allt vad jag nu gör. Det enda är att man inte ser födelsedagarna i fejan på telefonen, men det är väl inte en mänsklig plikt att om man har facebook så måste man gratta alla sina 500 vänner när de fyller år. Ska skaffa den där Min kalender som tar födelsedagarna från fejan. Nån gång.

Men nu är det i alla fall jag som fyller år. Typ snart. Och födelsedagen har redan blivit jättebra även om den inte ens har hänt än. Det räcker så.

Får jag bara mat som nån annan än Dafgård har lagat så är lyckan fullständig.

2 kommentarer:

Stina sa...

Det var verkligen en bra överraskning! Riktigt fiffigt!

Monica sa...

Grattis på födelsedagen! Njut av nya frissan. Kram!