Årets klantigaste inköp

Köpte, glad i hågen, en Sense & Sensibility-DVD (ny BBC-version) från Amazon och minst lika glad i hågen en ny CD av favoriten Jamie Cullum. Den hette nåt i stil med i huvudet på JC, och det stod listat ett antal gamla låtar. Han brukar ju sjunga lite gammal musik, så jag trodde att det var hans egna versioner av dessa låtar som fanns på CD:n. Icke. Det var DERAS versioner, som jag ingalunda bryr mig om. Och det borde jag hade kommit på. När det står på första låten "Nina Simone -- låttitel", så borde det ha varit en ledtråd. Så går det när köplusten är större än förnuftet. Men jag är grymt glad för DVD:n i alla fall.

1 kommentar:

Villeosagamamman sa...

Ååå, intressant med ny SS! Vi har ju startat HCC (High Collar Club) där vi kastar oss över anything HCC. Visste inte att det fanns en ny SS. Hur står den sig till den gamla med Emma å Hugh? Hur ny är den? Rapport! Recension! Please!

Gjorde åxå några trevliga köp från Amazon nyligen. Bl.a. Becoming Jane och miss Potter (inte att förväxla med Harry). Hade inte sett miss Potter (om Beatrix P) men den var Mmmmmmm! Ska vi köra ett lånebyte? :D