Kär i ett skåp!!!

Vissa Svenskt tenn-grejer är jag ju totalt galen i, och andra är för mycket funkis eller för lite marinblått för mig. Jag funderar ju fortfarande på om vi inte ska ha blå elefant på grytlapp och grytvante, vilket dock försvåras av att de inte gör dem i blött just nu. Så jag är medveten om att denna inte är marinblå.

och marinblå krukor med silverfat. Och lampan för typ 12 000:-
Och det runda soffbordet såklart.
Men idag blev jag fullkomligt störtförälskad i ett skåp. Inte så att jag vill ha det själv, men hjäääääälp vad vackert det är med hyllorna och det skinande. 
På ett sätt så uppskattar jag nästan ännu mer när nåt inte riktigt är min stil men ändå så vackert att man blir helt tagen. Då är det ju desto mer estetiskt gjort. Det är ju lätt att vara publikfriande med en 1700-talskollektion på Ikea, lite svårare att göra möbler jag inte tycker om men älskar. Respekt.

Inga kommentarer: