Själv är bäste dräng???

Redan sen före bröllopet har jag haft problem med ena stortån. Har trott att det var nageltrång (har aldrig haft det, så jag vet inte riktigt hur det ska vara). Det har tidvis varit lite ljusrött och ömmat en aning. För ett par månader sen kom det lite var. Gulpp, äckligt, men lite pus har ju aldrig dödat nån. Har tvättat extra noga där, men det har aldrig riktigt läkt, typ. Eller i alla fall har det aldrig börjat se ut som vanligt. (Jag tänker inte sätta in några foton i alla fall.)

Igår såg jag att det var lite mörkt och försökte pilla bort det mörka. Det gick inte. Så idag tröttnade jag, tog en vass trätandpetare och började poke. Fick bort några små hudslamsor och såg en brun prick under och som jag trodde var roten till det onda (no pun intended). Fast vid det laget hade det börjat blöda lite och gjorde dessutom ont, så jag la av.

Jag vet, det här inlägget är döden för min blogg. Självoperation av underliga tår lockar inga läsare, om man nu tycker det är roligare att säga så än att FOLK KOMMER ATT FLY FÖR DU ÄR SÅ LÄSKIG. Men tack för att ni har varit med så här länge. Det var kul så länge det varade.

Nej, förlåt, det sista menade jag verkligen inte!

2 kommentarer:

Monica sa...

Ömmande tår gör oooont! Hoppas att det snart blir bättre.

Rob & Ellen sa...

Jamen var var poängen? (no pun intended) Att typ det var din twin som gömde sig där under (som i My big fat Greek wedding), eller att det var en kackerlacka som lagt ägg där, eller något annat spännande?