Nagellacksföryngring?

Har ni redan hängt med i den senaste trenden? Nagellack på längden och tvären. Själv är jag fortfarande för lat för att nånsin måla mina, för jag har så böjbara naglar att lacket flagar samma dag, oavsett om jag har tagait över- och underlack och använt ett svindyrt stenhårt nagellack. Men jag köpte två nagellack på Ullared, ett märkesnagellack och ett billigt, och det är ju skandal att jag inte har provat varken eller än!

Nu ska det tydligen vara andra färger än de där röda och rosa som var förr. Visserligen minns jag när jag gick på universitetet och hade grönt nagellack när jag var lite grisk. Och olika röda nyanser på alla fingrarna. Man har väl varit moderebell. Förut var det svart, sen brunt, över via grått till turkost, tydligen. Får jag gissa att Johanna (som har nagellack varje dag) och Karolina (som älskar turkost), (och bägge är kära i Tiffany's), kommer att se chica ut i detta i sommar. Får jag också gissa att jag inte kommer det. Just nu är mitt mål att måla naglarna nån gång till före min 40-årsdag. Det lär inte bli turkost. Jag börjar bli för gammal för att hänga med så.

Sett på SvD:s skönhetsblogg av Hedvig von Mentzer.

1 kommentar:

Karolina sa...

Haha! Ja vi får väl se...