Nesa, del 2

För att ytterligare bevisa att min syster är smartare än jag gjorde jag ett nutidsorienteringstest på DN som hon fick 34 av 35 på. Jag fick 26.

Det var t ex rätt korkat att kalla de franska snabbtågen för SNCF ist f TGV... Tydligen fungerar jag inte så bra under pressure!

Pappa, som lät som han kunde vartenda svar, fick "bara" 30 av 36. Men han kom bara på Barack och inte Obama, och det blev 0 för det. Lite irriterande, men ändå. Och mamma kunde inte komma på Facebook, men kom ändå upp i den rätt så digra siffran 29.

Vi tror hur som helst att Ellen har fuskat :) Vilken fråga var det du stupade på?

P.S. "Nån" som inte existerar i nån bloggvärld fick 35 av 35. Fast han läser tidningen en halvtimme om dagen så vi skyller på det.

1 kommentar:

Anonym sa...

TGV (train de grande vitesse) heter tågen, men ok. Med 26 kanske man inte kan vänta sig så mycket mer.