Eller tvärtom

Mikael ska opereras i fingret. Det skulle behövas 2-3 stygn och operationen skulle ha 4-6 minuter. Eller om det var tvärtom. Haha. Men han skrek nyss till i sömnen för att han hade råkat försöka flytta på täcket med det onda fingret. Jag gör likadant fast för mig är det tummen. Jag har haft osedvanligt ont i den det senaste halvåret så jag ska fråga vad man kan göra åt det.

Jämfört med den andra operationen. Jag ska inte skriva om andra personers privatsaker på min blogg men förra veckan eller så gjorde de en endoskopk och han såg vävnaden. Den var nekrotiserad bredvid tumören men tumören själv var opåverkad och till synes mycket välmående trots strålningen. Det tog mig flera dagar innan jag kom på vad det är en liknelse för. Det är inte dåligt att vara svag. Ibland är det det starka som är dåligt, fel, oönskat, värdelöst.

2 kommentarer:

modren sa...

En sån smart slutledning! Helt rätt.
modren

Humlan sa...

Helt rätt!! Klokt av dig!Tänkte lite på yin och yang nu.Att båda energier behövs,alla egenskaper behöver sin motsats .Tror det kallas polaritet?

Håller tummarna för M!
Jobbigt att fingrarna Håller på och bråkar också!

Kram Humlan