Bristfällig fotograf

Jag har varit helt vild idag! Jag har tagit kometen till centrum och köpt mig en blombukett! Nej, jag menar att jag köpte den till Mikael som försenad 13-år-tillsammans-bukett (jubileum på Lucia). Egentligen var den en försenad 50-årapresent, men det var med mening som jag har låtit bli att använda presentkortet tills nu. Jag älskar att se fram emot saker och jag har hela tiden velat köpa mig en riktigt maffiga julbukett. Inte köpa mig, Mikael! Att det ska vara så svårt! Och idag slog jag till. Det var också så roligt att få luft, se folk och hålla avstånd. Och överraska Mikael såklart. Män behöver också få blommor. Jag hade räknat ut igår att jag skulle åka idag så hade varit extra noga med att lägga mig i tid. Och jag var ute när det var ljust ute! Har inte sett dagsljus på länge så det var också trevligt. Jag har inte varit ute med kometen sen i vintras tror jag, så det var verkligen kul. 

Men det går verkligen inte att fånga bukettens skönhet. Eller, det GÅR säkert men jag kan inte. Den är supermaffig, och de fyra vinröda sammetsaktiga amaryllisarna är som en knockout. Ni skulle se den i verkligheten men detta får duga.

2 kommentarer:

Monica sa...

Vackert. Jag är säker på att han blev glad över denna fantastiska bukett!

Humlan sa...

Vad härligt att komma ut. Jättetjusig bukett😍