Bakvänd fråga

Läste ett lite underligt inlägg, det var en som sa att när jag ätit något sött mår jag inte bra, det spelar ingen roll vad det är, men jag blir trött osv. Vad ska jag göra? Vad kan det bero på?

Och folk började på allvar föreslå att det kunde vara candida och histaminintolerans, nej inte candida men bara histamin och kanske diabetes.

Jag tänkte bara: Din kropp säger att den inte vill ha sött. Sött är inget essentiellt livsmedel. Lös inte "problemet"! Du har ju världens tur som får en sån reaktion. Sluta med socker!!!

1 kommentar:

modren sa...

Jag har också ett problem. Varje gång jag ätit godis av något slag, d v s mer än en enda bit av något sött, så mår jag så illa. Resten av kvällen.
Vad ska jag göra när min kropp säger nej men min hjärna säger ja! Mera sånt!
modren
PS frågan var ytterst retorisk