En fråga om inställning


Nedanstående mail fick jag precis från några av förra veckans gäster. Jag gjorde i princip ingenting för dem, förutom att vara trevlig när de fick sina nycklar och svara på några frågor. Jämför det med andra gäster, som har surat och klagat, när de har fått precis samma vänliga [trodde jag] behandling. Kanske är det så att sånt som jag upplever som irriterande inte är det, utan att jag bara behöver justera mig till italiensk inställning... Värt att tänka på.

Dear Anja,
we wanted to thank you all for your kindness.
We had a wonderful stay and you really spoiled us.
It's been a great experience and we were sorry we couldn't say goodbye in person! Hope to see you again and remember you're always welcome here in Italy!!!
A big hug
The Garnero & Torriti Families

Inga kommentarer: