Förstår buddhisterna

Jag hade en obehaglig mordisk erfarenhet imorse. Jag kände mig nödsakad att avsluta livet för min inte så kära sambo. Han har hittills hållit sig utanför mitt närområde, men hade idag fräckehten att krypa precis bredvid min säng. En annan morgon upptäckte jag honom 5 cm från min fot när jag hade satt mig på toa (ursäkta detaljerna, men ni förstår då vad traumatiskt det var att inte få rusa upp när jag hade upptäckt honom eftersom jag var upptagen s a s) och sen dess -- när han börjat bli lite närgången -- är jag inte helt nöjd med hans existens. Idag kom han alltså över gränsen för det tillåtna och han fick smaka döden. Men det bar mig emot! Jag använde min Oriflame Body Cream-burk med en tissue på undersidan (för att inte solka ner) och sen vågade jag inte lyfta på burken på över en timme medan jag låg och läste. Han kanske inte var helt död och skulle springa upp i aversion mot mig. Men nu har jag t o m dammsugit bort hans lilla lik. En traumatisk morgon på det hela taget.

Inga kommentarer: