Försmäktar gör jag på denna ö

Utan dator rätt länge nu. Måste sixa den snart.

Icke endast datorn är jag, denna sena timma, i avsaknad av. M hade köpt nån GI-bar som jag fick spotta ut, igår en påse hälsosamt godis, som väl inte var direkt äckligt, allt, men de torkade bananerna var verkligen inte lockande. Mm jo, han har köpt två literförpackningar med juicer, red berries resp druva. Urk! Fick hälla ut allt i slasken. Snäll som han då var, hämtade han en portion glass. Banana split, köp inte den. Och om sanningen om köttfärssåsen från igår ska fram, var den inte heller nåt att slå på trumma om. Så här kommer värsta suget som ett brev på posten. Allt gott vi har hemma är äckligt. Det slutade med två läkerol och en halv banan. Nu somnar jag snart.

2 kommentarer:

Monica sa...

Frustration på hög nivå! Jag förstår precis. Och den där glassen du pratar om tror jag vi testade. Hur äcklig som helst!

Monica sa...

Har du läst?
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/en-vardskandal-i-det-tysta_6938371.svd