17 oktober

A minor roadblock in your life

Jag förstår knappt frågan. Vad är ett minor roadblock i mitt liv, jag tycker bara att jag har boulders. Dagens glosa.

Småproblem?

Jag vet inte ens några. Har bara stora problem eller inga alls. 

Om man inte delar upp dem och nämner just en sak som inte är så farlig, som att jag ofta får ligga och hålla mig för jag orkar inte gå upp en gång ur soffan bara för att kissa utan behöver göra flera saker när jag väl är uppe, som ta mediciner, äta osv. Det är väl ett litet problem. Men det är ju en fraktion av mitt livs enda men ENORMA problem ME, som påverkar precis varenda del av mitt liv. 

Jo, men en gång köpte vi ett par saker på en mack på väg till Ikea. Vi insåg att vi hade glömt en bulle. Nästa dag var vi där igen och nämnde att vi betalat för men glömt en bulle. Men det var nån annan personal där då som inte tyckte man skulle ge ut gratisbullar för att folk sa det. Det var en väldigt minor roadblock. Men jag börjar nästan skratta. Vem bryr sig om sånt?

Kanske är den riktiga kontentan en ganska djupsinnig insikt. Att små saker stör inte ens liv nämnvärt. Alla har småsaker som inte är ultimata men alla jobbar runt dem. Man kanske har en del resilience ändå. 

Inga kommentarer: