De är ena riktiga fånar på PostNord. De skulle skicka tillbaka ett paket till avsändaren i USA (lång historia) men skickade det till ett postfack utan mottagare i Tyskland, och två månader senare har avsändaren inte fått tillbaka det (och jag mina 500:-) och när jag frågar varför de skickar ett paket till ett postfack, och utan mottagarnamn, i Tyskland, när paketet kom från och skulle tillbaka till USA, så svarar kundtjänsten att hen anser att jag redan har fått svar på de frågorna, vilket jag givetvis inte har. Jag fick däremot en lång föreläsning om momsbeläggning som aldrig har varit frågan och som jag redan kände till. Så personerna på Kundtjänst är verkligen nötter, de två jag mailat med den här gången. Sen deletade de mitt förra mail i svaret, som om jag inte kan hitta det själv i min egen skickat-mapp. Det känns som om det sitter några riktiga jubelpuckon där. När jag fick avi om paketet skrev de att jag hade fått ett utom-EU-paket från avsändaren Consignor i Tyskland. Det trodde jag ju bara var nån som hade tittat för djupt i glöggflaskan. Så dålig får man ju inte vara på sitt jobb. Sen skickar de en andra avi om ett usa-paket och när de returnerar paketet skickar de det till Tyskland och påstår sen att avsändaren får söka efter det hos sin egen post. Varför skulle paketet finnas i USA när de har skickat det till en postbox i Tyskland? Och personerna som svarar mig är dumma som spån och låter som sextonåringar som extrajobbar. Svarar inte på raka frågor. Men att slåss mot PostNords kundtjänst har jag gjort förut och det är en helvetespina.
En gång ville de att jag skulle betala 25% moms på två böcker, fast böcker har lägre momssats. Då skickade jag fakturan där det stod hardback och titel, och ändå ville de att jag skulle betala 25% av skäl som var helt orimliga. Jag sa att om ni införtullar nåt åt mig så tänker jag bara betala er om ni gör det rätt. Jag går inte med på att ni ska ljuga om importen för Tullverket. Efter masssssa strul fick jag betala rätt momssats, men de hade gjort ett annat beräkningsfel men det orkade jag inte ta upp för det diffade bara på nån tia. Men det var ett riktigt räknefel, inte bara valutaförändring. Så det sitter massa folk och förtullar hos posten utan att ha nån aning om vad de gör. Och kundtjänstfolket verkar likadana. Att få tag på en chef verkar som en skrattretande uppgift men jag måste nog försöka. Det värsta är att de har slarvat bort varor för 500;- som jag skulle få tillbaka av avsändaren i USA. Det är inte ok, det är mycket pengar för mig och de har ingen rätt att göra fel och sen skylla ifrån sig. Jag blir så irriterad, för med min minimala energi vill jag bara göra saker jag måste, inte maila fram och tillbaka med puckon som inte förstår enkla frågor. De stjäl min tid och det är det värsta för det har jag långt mindre av än pengar. Och så måste jag anstränga mig för att inte bli upprörd för att de är så dumma och ger mig problem, och då stjäl de emotionell ansträngning av mig. Ärkepuckon!
Vill ni att nåt inte ska bli gjort rätt, eller inte alls -- lita på PostNord!
Ni kan få min slogan gratis. Varsågod.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar