Incurvata från a till Q


Get to know me ABC's. 

Age: 
41

Bed size: 
180 cm

Chore you hate: 
Skala potatis

Drive
Nej, det gör jag inte

Essential start of your day: 
Komma ihåg att äta frukost

Favorite color: 
Magenta

Gold or silver: 
Silver, vitguld, ja ni fattar

Height: 
178 cm (min läkare ordinerade mätning av mig härom dagen. Lite löjligt att mäta en 41-årings längd, tycker ni inte? Och trots att jag hade superplatta skor hade jag tydligen vuxit. För jag är bara 176,5 cm egentligen.)

Instruments I play (or have played): 
Piano, blockflöjt, cello. Kan bara klara mig igenom det allra lättaste pianostycke nuförtiden. Och flöjten gör mig andfådd. Cellon behöver renoveras, och mina musikkunskaper också...

Job title: 
Ja, det heter ju inte sjukpensionär längre... Förr var jag översättare, om jag blev frisk skulle jag vilja vara författare eller PhD i engelsk litteratur.

Kids: 
Mikael har fyra utmärkta exemplar.

Live: 
Metropolen Västerhaninge. Det är görbra här.

Mom's name: 
Harriet

Nickname: 
Rob kallar mig Honla. Har haft några fler, men nu duger Anja rätt bra.
Overnight hospital stays: 
Blindtarmen nån gång i början av 90-talet.

Pet peeve: 
Kommer faktiskt inte på vad det är. Nåt är det säkert.

Right hand or left?
Höger. Men jag kan äta äpple och stryka med vänster. Så jag kan se proper ut och överleva om jag bryter högerarmen alltså. Min farmor var vänsterhänt men fick lära sig att bara höger dög. Men man såg det ändå ibland.

Siblings:
Två bröder, en syster. När jag var liten var det för många, nu hade jag gärna haft fler.

Travels:
Mikael och jag har åkt till Turkiet och Sicilien. Och Kungens kurva.

Vegetables you dislike:
Brysselkål.
What makes you run late
Att jag inte orkar gå upp i tid.

X-rays you've had done
Lungor, bröst, vänster ankel. Och tänderna! Usch vad jag hatar det. Får seriösa spykänslor och gagreflex varje gång.

Yummy food you make
Älskar spaghetti och köttfärssås

Zoo animal
Helst inte, det blir så stökigt här hemma då.

Quote from a movie
That's not a knife, this is a knife. (Crocodile Dundee)
My dad looks at vaginas all. day. long. (Kindergarten cop)
Får tyvärr sällan användning för varken eller.

Inga kommentarer: