Smidigt hanterat

Psykologi är så smart. Att "hantera" människor är inte nåt dåligt. Man säger ju inte Ja, din rumpa ser tjock ut i den där.

Härom dagen kom jag på att vi har bröllopsdag. Jag försökte komma ihåg när det var, vet att det är två nior med, så då landade jag på 110909.

Mikael pillade med sin ring men jag tänkte inte på det. Sen läser han 18/10 och det är vår förlovningsdag. Sen står det 12/9-09.

Men just det, 11/9 är ju "nine eleven" och vi valde ju med mening INTE den dagen.

Men ändå så tror jag så bombsäkert (sorry, no pun intended) att det var den elfte, antagligen för att man undermedvetet känner igen det datumet. Fast inte av "rätt" orsak, i sammanhanget.

Hade Mikael börjat käbbla med mig hade jag inte trott honom. Jag var så säker, fast jag hade fel. Då är det bättre att man "hanterar" mig genom fakta.

Och det är så nyttigt, fast läskigt, att ha fel när man är säker på att man har rätt. Man vill inte att det händer hos doktorn eller bilprovningen, men hemma i vardagsrummets trygga vrå kan man gott ha fel nån gång emellanåt. Fast inte för ofta.

Inga kommentarer: