Så sur

Vår Gård ska ha loppis med Carl Malmsten etc-möbler. Min farfar jobbade på Vår Gård, min faster föddes där, och loppis på kvalitetsmöbler därifrån låter så exakt vad jag skulle drömma om. Men vem kan åka på loppis? Är såååååå sur. Hatar ME just nu. Vaknade och mådde dåligt och sen blir jag irriterad, sur och ledsen på sak efter sak som händer idag. 

Till exempel är det nåt sånt där soffamysprogram på ettan som jag ser på och så ska programledaren säga "om ni prenumererar på...". Fast han stakar sig flera gånger och säger prenumenera. Till slut säger han det en sista gång, liksom lättad, och lägger till "det är svåra ord". Fast han har fortfarande bara sagt prenumenera!!!!!

Ska bädda min säng, vi har sommartäcken så jag orkar lyfta det. Vända blicken mot det som är bra. Finaste lakanen ever.

5 kommentarer:

Sara sa...

Carl Malmstenloppis! Är inte det snudd på en oxymoron?
När är det?

Anja Olergård sa...

Tror det var 10/9 och kanske dagen efter också.

Ja, en oxymoron man tycker om.

Anja Olergård sa...

Såg det på Vår gårds sida på FB, så du kan dubbelkolla.

modren sa...

Och jag har korrekturläst min senaste boköversättning idag. 154 sidor. Har legat i sängen med laptopen på magen från kl 09.15 till kl 21.30. Hela kroppen värker.
Nåde den boken säger jag bara, om det finns ett enda fel i den.
modren

Anja Olergård sa...

Förstår att tolv timmar med laptop känns i kroppen. Men kan ju inte röra sig som man vill. Vad du sliter!