klokt och kul på fredagskvällen


Så vackert, trösterikt, in i hjärtat.

Att vi kan behöva lära oss vårt värde är dock inte så lätt. När jag vinner tävlingar känner jag mitt värde. Det kan psykologen få bita i.

Mikael och jag lekte fredagsspel medan chokladpuddinge⁰n stelnade. Vi körde en variant av A till Ö, där vi skulle välja två kategorier var och se vem som vann. Mikael orkade inte den fjärde omgången som var hans att bestämma så då hade det antagligen blivit väldigt jämt. Jag valde läkemedel och romantitlar, Mikael valde flygplansdelar. Jag vann såklart mina ämnen, han såklart sitt, och jag hade gärna gjort ett fjärde för att få se hur det gick. Böckerna var mycket svårare att komma på än vi trodde. Jag kom inte på sånt som Hemsöborna. Men det var så kul att leka en stund.

Inga kommentarer: