Vem har färger hemma?

Jag tycker att den nordiska stilen, t ex Trendenser-Fridas, är så tråkig att jag får krupp. Jag inser vad det är folk uppskattar med de lugna, dova färgerna, träet osv, men jag gillar det bara inte själv. Och det finns ju folk som gör minimalism beundransvärt bra, både med och utan färg.

Jag är inte hemma hos så många människor så jag vet inte hur det är I verkligheten, men av det jag ser på IG är det fortfarande gråskala som gäller. Sådär så man inte vet på riktigt om bilden är i färg eller i svartvitt förrän man ser en ynka grön krukväxt.

Men så ser vi då en av mina favvotidningar. Delvis för att den går fort att läsa, men jag älskar alltid det uppslag de har på framsidan. Nedan ser ni innevarande nummer samt nästa. Här är det verkligen inte gråskala som gäller!

Så hur är det, gillar folk bara att titta på färger men vill inte ha dem själva? Eller är tidningarna före och visar vad som kommer? Jag ser ju inte nån trend i dessa framsidorna, men kan ana vissa trender på reklambilder från t ex Ellos och Mio. Då är det lite rosa och lite grönt, ockra hos några djärva, blått hos några andra.

Har ni färger hemma eller nordiskt svalt?




3 kommentarer:

Monica sa...

Vi har nordiskt hopplock. IKEA, loppis, arv, linne, Morris, Lena Linderholms 80-talsglada färger, grått, blått, grönt, gult och rosa. Jag gillar Trendens-Frida, men hennes smak är väldigt meditationsinriktad och ytterst barnovänlig.

modren sa...

Glad att du ärvde min kärlek till färg. Det gör livet så mycket mer - livat.
modren

Sara sa...

Vi fick massor med linnefärg över från biljardrummet, så i morgon ska vi måla sovrummet i samma. (De tidigare ägarnas muntra cerise/orangea fondvägg går mig på nerverna.)
Gråbeige är också en färg.