Gränsen är inte nådd

Nej, den är inte nådd, den är bakom oss många mil!!!!!!

Jag har idag för första gången på de typ 10 år som Så ska det låta har gått blivit tvungen att mute-a när en viss person sjöng. Jag har inget emot personen, det gäller (föga förvånande för den som själv såg programmet) Marianne Mörck. Jag såg henne på Skavlan igår tror jag och då visade det sig att hon varit operasångerska. Och hon sjöng inte rent nånstans. Till slut blev jag så trött av att höra det att jag inte ens orkade lyssna i små snuttklipp, som det ju ofta är i det programmet. Så jag mutade när jag såg hennes mun röra sig. Förstår inte hur hon har kunnat jobba med musik. Kanske är hon gammal, har mist kontrollen över rösten och börjat gammalpersonssjunga. Eller så hade de problem med medhörningen, kanske värre idag än annars, eller svårare om det var nån hörapparat eller så inblandad. Hon var ju underhållande i sin personlighet, men hon kunde inte sjunga rent! En i andra laget verkade också sjunga lite svajigt men han var som jag förstod det inte proffsmusiker. De två andra, Hanna Hedlund och en kille jag inte kände igen men som verkade vara musikalartist (han kunde sjunga och drog både Anthem och Phantom of the Opera) sjöng ju för fyra, men stackars hon Marianne! Hon satt barfota också, kanske är hon väldigt egen och bless her heart, det får man gärna vara. Men i ett musikprogram måste man väl ha nån lägstanivå. Tyckte mest synd om henne nu när jag inte har ljudet i öronen men under programmet var det mest synd om mig faktiskt.

Det värsta är att de sa vi ses igen osv som om detta var säsongsavslutningen. Finns (i normala fall) inget program som gör mig gladare så det kommer jag att sakna.

Men jag har hört att det ska komma både fortsättning på Broadchurch, Line of Duty och såklart Downton-film. Så året är räddat.

Jag har ju dessutom min julklappsbok! Jag har inte orkat läsa nästan nåt i februari pga den där snöskottarkretknen. Och så laborerar jag med sömnpiller och det tar så lång tid att fixa om man provat nåt i två nätter som inte går bra.

Annars sa jag stolt till M igår att jag inte har köpt en enda bok på bokrean. Vad bra sa han. Men jag har lagt 63 böcker i varukorgen och jag är inte färdig än.

Däremot har jag köpt två nagellack från Essie, dels det som är det populäraste nagellacket på Pinterest och heter Angora cardi och är en underbar gammaltosa färg, samt ett till som jag inte minns, som jag tror var smutslila men det fick jag nästan gratis för jag köpte nagellacksborttagningsmedel och fick då 1 vara gratis när jag köpte två. Jag vill alltid ha ettdip-in som jag använder och ett oanvänt, dels om det första blir möttat och inte tar bort nåt längre, men också om det tar bort men hela fingrarna blir färgade avmörklula rester ur burken, då kan det vara bara att stoppa ner fingret i en ren burk. Så jobbar jag. Jag har faktiskt tänktnatt jag ska hålla ut om det är för möttat och mörkt nån gång och se om man bara kan hålla i nytt aceton från nån billig flaska. För det är ju det där med skumgummi man vill åt. Vi får se.

Men en ärlig musikalisk varning för fd operasångerskan Marianne Mjörk, för övrigt säkerligen en underbar människa. Hon har vist 30 000 kinderägg.

1 kommentar:

modren sa...

Skrev du detta kl 3 i natt eller? Och så undrar jag förstås hur det har gått med huvudvärken? Är den bättre, borta, samma eller vad?
modren