Jag brukar beställa några vitamineraler som jag använder från iHerb. De är snabba och billiga och har gott rykte.

Men härom dagen öppnade jag min senaste skeppning, som skulle vara c-vitamin, omega 3, magnesium och ett par smågrejer ur deras fyndlåda, bl a några d-vitamintabletter för 2 spänn. Inte jättemånga tabletter, men nog många för att det skulle vara superbilligt med 2:- för alla. Men då ligger överst i kartongen en påse torkade mango. Va, tänkte jag, det kan jag inte ha beställt! Det är ju rent socker, och varför köpa nåt från usa som vi inte äter? Jag är säkert dessutom allergisk mot mango, 31% socker också. Jag dubbelkollade ordern, och det var som väl var inte jag som fått en av mina nattliga "goda" idéer. Däremot hade de missat burken med C-vitamin. Det är 1g-piller, 250 st, med långsam frisättning för 141:-.  Jag har mailat med deras rätt värdelösa kundtjänst som till slut bara säger att de har gett tillbaka pengarna. Men jag sa från början att jag vill ha den saknade produkten. Och att de får skicka den till mig. Jag köper ju allt jag behöver för ett tag framöver, så jag var inte sugen på att betala 98:- i frakt, billigaste alternativet, för en ynka burk med vitaminer. Och så dåligt som de har behandlat mig i kundtjänsten ville jag straffa dem och bli nån annans kund. ProHealth är bra, de stödjer ME-forskning, men de har bara egna alternativ och lite dyrare. Apoteket, HA!, kollade t o m på eBay och Amazon. Samma produkt skulle kosta lika mycket som produkten och frakten från iHerb. Så fastän jag är jättesur på dem för att de kostar mig 98:- som är för deras inkompetens, som de inte bryr sig om, så är de ändå billigast. Så när jag har straffat dem genom att vara sur ett tag, så ska jag ändå köpa vitaminbutken där.

Men jag vill bara varna allvarligt för iHerbs kundtjänst. Men det hindrar mig inte från att rekommendera dem! Happy shopping!


Inga kommentarer: