Försöker själv

Jag inser att det är nåt skevt med min självkänsla så jag har faktiskt börjat leta efter små citat på Pinterest och så ligger jag och tänker på dem. Jag känner att de senaste åren med psykolog på Sköndal har hjälpt mig med många saker, plus att det har varit som att träna en muskel som jag sedan har kunnat träna hemma själv också. Vissa svar hör jag i huvudet, med arbetsterapeutens eller psykologens röst, och jag märker hur jag faktiskt kommer nån vart med allt det som är svårt och komplicerat. Jag känner mig både stolt över att jag vågat och orkat (prioriterat) det här emotionella arbetet samt oerhört tacksam för den hjälp jag fått. Och visst kan man bli hjälpt av små citat från Pinterest! Jag tror jag behöver förändra min inre röst och ha mer självmedkänsla.

Inga kommentarer: