Så fint!

Jag vaknade när jag bara sovit 2 timmar inatt. Det här migränen som har hållit på sen värmeböljan slutade har inte släppt sitt grepp än. Så jag tog nya sömnpiller och värktabletter, och lekte medelmåttan innan jag kunde somna två timmar senare. Jag drömde flera gånger att jag hade ont i huvudet, så min sömn var sådär lagom god. Men när jag vaknar, först halv fem tror jag, börjar jag titta på plattan och ser flera meddelanden från goda vänner. Som säger att de är på min sida, stöttar mig och säger ta det inte personligt osv. Jag har ju inte löst nåt på fb än, men tydligen har en person  (jag gissar nu) blivit upprörd över nåt jag sagt och sagt nåt tillbaka. Och det svaret var tydligen inte så gulligt.

Jag vet hur påverkad jag hade blivit om jag hade läst att nån tycker att jag är en idiot och inte borde komma med mina dumma åsikter, eller vad det kan ha stått. Jag hade fortfarande varit ledsen nu, så här många timmar senare. Jag blir ofta lite deprimerad av migrän och jag har haft ett rätt kraftigt migrän i tre dar, och jag blir dessutom så slut av smärtan och påverkad liksom.

Men jag känner mig så räddad av flera goda personer. Som dels stod upp för mig och sa Så talar vi inte till varandra, och dessutom beklagade det och stöttade mig i att stå stark. Admins tog bort kommentaren i fråga så jag har aldrig sett den. Och har sluppit att få sammanbrott och känna mig dålig och ledsen och avskydd.

Så jag är konstigt nog väldigt tacksam för den dåliga nattsömnen och det envisa migränet, som gjorde att jag mer eller mindre sov mig igenom en personlig kris. Och jag blev bara rörd av stödet efteråt. It was the best of times. It was the worst of times. <3

Inga kommentarer: