Men i SvD:s blindtest vinner ICA:s egna, med fem av sex tärningsprickar, och Mutti (och en hel drös andra märken) får fyra prickar.
Jag vill både stödja Mutti (familjeföretag i Parma) samtidigt som jag gärna köper ICA:s tomatsås som är billigare än Muttis, och tydligen godare. Det är kluvet, det där med "butikens egna märken": Dumpa priserna, konkurrera ut Heinz som kursar, sen kan vi bara köpa butikens egen ketchup.
Ska i alla fall till optikern om en timme. Där kör jag med Specsavers. 395:- för billigaste glasögonen, 1:- för synundersökning. Märkesbågar för en spottstyver. När det är tusenlappar det handlar om bryr jag mig inte om att företagen ska få överleva, då kör jag med billigaste made in Bangladesh-varianten.
1 kommentar:
men läste du om hur mycket äckelrester som fanns i ICA tomaterna när de testa för sånt?
Skicka en kommentar