Dagens tacksamhet

Skulle ta min sköldkörtelmedicin som ligger i en liten dosett i en skål på mitt nattduksbord. Ingen dosett. Letade. Gick upp och letade överallt i lägenheten. Ingen dosett. Gick tillbaka till sovrummet och tänkte att jag måste leta under sängen, förmodligen har den ramlat ner. Men så får jag bara en idé om att lyfta lite på Mikaels täcke, och där ligger den. Jag sa högt Tack! Tack! Tack! Tack! Att inte behöva leta när man inte orkar är en välsignelse för mig. Jag kan ju inte bevisa för nån att det var Gud som hjälpte mig att hitta dosetten, men jag kände starkt att det var så. Det gör mig tacksam och påminner mig om att Gud är med mig hela tiden, även om jag kanske inte märker honom förrän det behövs.

1 kommentar:

modren sa...

För den som tror behövs inga bevis.
För den som inte tror räcker inga bevis till.
modren