Sorgligt

En mamma skrev på Facebook att hennes 9-åriga dotter var på semester med sin pappa och skulle vara en dag i Göteborg. Dotterns intressen var shopping och skönhet. Hon gillade influencers. Kunde folk säga vilka affärer hon skulle tycka det var roligt att gå till?

Några svarade Rusta, ÖB, Dollar store, men lika många föreslog Victoria's Secret och Sephora.

Själv ville jag bara skrika till mamman Ge din dotter bättre hobbies!

Så sorgligt.

P.S. Jag ska inte säga nåt, dels har jag inga barn och då vet man alltid bäst. Och jag använder absolut shopping och skönhet som plåster på mina sår. Men en 9-åring vars hobby är influencers? Jag blir så ledsen.

4 kommentarer:

Sara sa...

Kära nån!
Ja återväxten inom influencerbusinessen är säkert tryggad.

modren sa...

Jag blir faktiskt riktigt chockad. En nioåring som shoppar skönhet! Vad hände med Svarta hingsten? Och klättra i träd? Och läsa? Nog måste hon ha fått det från mamman? Eller är kamrattrycket sånt nuförtiden?
modren

Anonym sa...

Well... jag gav min dotter en annan hobby - dyrast tänkbara faktiskt! Plötsligt ingår fem (ja, 5!!) hästar i familjen utan att jag riktigt förstod hur :) Be careful what you wish for, eller vad säger man? Nåja, två av de där fem är faktiskt mina ridhästar och en halv har finansierats av dotterns pappa :-D Och jag klagar inte - här blev inga festnätter när hon var tonåring, det var viktigare att komma upp ur sängen kl 6 för att åka på tävling!
/Sofie

Anja Olergård sa...

Sofie: Att vara hästtjej är väl en av de allra bästa sakerna man kan ge sin dotter. Man lär sig äkta värden i livet, inte bara vilken mascara som är inne.

Mamma: Jag tror ju att mamman gillar samma. När man är liten är man ju lättinfluerad av sina föräldrar. TACK för de många timmar vi tillbringat på biblioteket!

Sara: Ja, det är ju folk som faktiskt lever på det. Obegripligt.