Vad folk är snälla!

Efter att jag har beklagat mig så är folk så snälla. Stackars Mikael hade köpt en bukett Hemköps-tulpaner på samma dag som jag fick den där överdådiga buketten av min syster, som var maffigare än både hennes och min brudbukett! Men jag fick också en länk av goa Lisen till The Lake Scene. Ni som vet, vet. Ni andra måste ha varit i Nordkorea de senaste 35 åren. Den här länken ska förhoppningsvis funka.

Måste berätta en rolig sak. Mikael är ju inte jätteförtjust i kostymdramer i allmänhet, men känner till Mr Darcy och Hugh Grant. Och så känner han igen Kiera Knightley i den andra P&P men han brukar säga att det är den filmen när hon badar i en fontän. Jag har på väldigt lång tid inte fattat vad han menar. Darcy och Hugh Grants rollfigurer i Bridget Jones brottas ju i en fontän, och i den andra P&P är ju som sagt den berömda badscenen med Darcy, men han blandar väl inte ihop Colin Firth med Kiera Knightley och en sjö och en fontän. Men så kom en ytterligare pusselbit och det var att det var Kiera som badade i fontänen och kanske ganska förföriskt. Okej, då är det inte Jane Austen över huvud taget. Och då kom jag på att det nog handlar om Atonement. Jag har inte sett den själv, men har för mig att Kiera är a little racy i den filmen. Så fick vi lösningen på den gåtan som har pågått länge!

And your parents are in good health? Det är en sån komplimang! Att han värderar hennes åsikt så mycket att han bemödar sig om att bli en bättre människa.

Inga kommentarer: