Tala om riktad reklam

Får reklam från ikea i Expressen. För påslakan som jag tyckte var rätt snygga men inte köpte.


Och sen på raken efter det en lampa vi inte köpte, och en till, och en till.


Vet inte om det är nån som har köpt det jag la på önskelistan på ikea men det är läskigt att de sakerna jag fick reklam för var de sakerna jag inte köpte. Kanske har nån köpt kvittot också och jämfört det med önskelistan, det fick jag på gmail efteråt.

Läskigt, som sagt.

Men det är inte första gången jag får reklam precis om de saker jag tittat på för några dagar, eller timmar, sedan.

Förresten får Mikael fortfarande reklam för nåt som har med bröllop att göra och är sen jag använde hans mailadress ihop med min i nån tävling när vi skulle gifta oss. 2009. 

Och här skriver jag ut helt frivillig information om mitt privatliv inklusive mediciner och vårdkontakter. Nästan så jag kan skriva min skostorlek också och min vikt. Men nåt ska vi väl spara tills imorgon.

Nästa år firar jag 30 år med ME. Jag kom på det förut medan jag satt på toa. Blev ledsen. Så nu vet ni det också.


2 kommentarer:

Monica sa...

Usch för både "spionage" (cookies är varken bra för mig i magen eller på datorn) och ME.

Humlan sa...

Ja, visst är det läskigt hur det dyker upp reklam om sånt man pratat eller skrivit om😱 Klart Orwelliansk känsla. "Vi ser dig" 👀
Åh, det var inget roligt jubileum, förstår att du blir ledsen över det😢.
Skitsjukdom!!

Kram Humlan 🐝