Dåligt försvar

Katarina Frostenson har visst skrivit en bok om historien med hennes man och våldtäkterna och Akademien. Läste en artikel om saken på SvD. Jag gillar verkligen att läsa riktiga tidningsartiklar, men oftast har jag inte hjärna nog för mer än Aftonbladetsnuttar. Både bildligt och bokstavligt.

Frostenson fortsätter försvara sin man, att det ör absurt och förtal att han ska ha gjort vad som sägs, att DN har i sitt DNA att förgöra Akademien.

Må så vara. Sårad stolthet. Vad ska hon säga? Min man är ett äckel? Lite synd att kvinnan bakom hans kungamedalj, Alice Bah Kuhnke, nu är den som Instagrammar ordet "äckel".

Så DN och svenska media är köpta av makter som vill förstöra deras liv. I Frankrike tror folk minsann inte på det som står i tidningarna. Men domstolen, är de också köpta av DN eller? Inte ett ord om att han är dömd till fängelse i 2,5 år. Jag trodde inte man blev oskyldigt fängslad i Sverige särskilt ofta. Så naiv var jag. Silly me.

Inga kommentarer: