Reklam

Jag har anmält en annons till Facebook och fått svar idag att de inte tar bort den. Har de nånsin tagit bort nåt som kan vara provocerande om det inte handlar om vaccin? Eller folks övriga politiska åsikter.

Affären hette ungefär dildoshop. Fine. Det finns ju gulliga dildosar. Men reklamen jag såg var av en enorm och verklighetstrogen avbildning. Även om nu just detta exemplar kanske inte var genomsnittligt utan i kategorin monster-.  

Jag tycker ju amerikaner kan vara lite löjligt pryda när de pixlar en bebisrumpa. Och jag är själv mer pryd än exhibitionistisk. Men om man inte får se en bröstvårta på Facebook, hur kan det vara ok att se en erigerad penisattrapp? Nu har jag oftast inga småbarn bredvid mig när jag kollar på Facebook men porrfri barndom gäller även medelålders tanter tycker jag. Man ska få välja vilken porr man ser och när. En dildo tycker jag inte är provocerande i sig men detta var lika välkommet som en dickpic. Det var faktiskt en dickpic. Inte bra gjort, Facebook.

2 kommentarer:

Humlan sa...

Fy, vad obehagligt! Verkligen inte ok att få upp i flödet🤢🤮!

Anja Olergård sa...

Ja, det var inte trevligt. Och så uruselt av Facebook att tycka att det är ok!