Snyggast!!!

Jag älskar svart och vitt. Älskar sammet och duchesse. Är inte galen i rosetter men älskar draperingar och stora detaljer. Och pärlor. Och smala figurer.

Så nu ska jag bara få en inbjudan där det passar att gå klädd så här! Risken är överhängande!

Men om nån tror att jag förskönar min verklighet och ofta går på såna tillställningar kan jag meddela att jag bara haft morgonrock på mig idag, utan behå. 

Det är ett jättebra tips förresten. När min syster var här på besök härförleden orkade jag inte ta på mig en bra behå (man måste dra så hårt) utan tog en hemmabehå men eftersom det var så längesen som jag hade varken kläder eller behå på mig så det såg ut som om brösten satt uppe i halsen.

Alltid a silver lining om man letar. (Ja, jag är ironisk men också allvarlig.)

2 kommentarer:

modren sa...

Rätt hemsk klänning, på min ära. Och armbanden/muddarna?! Dra mig baklänges.
modren

Anja Olergård sa...

Du har ju alltid avskytt svart som om färgen hade traumatiserat dig vid flera tillfällen. Jag har en bra relation till svart, och vita ärmar man inte kan använda till nåt.