Vill orka!

Jag läste en jultidning nyss och hjäääälp vad jag vill orka! Såg världens gulligaste idé som jag vill göra och dessutom göra som presenter. 

Det är en prydnad med foto av släktingar och en kristall i slutet. Man kan ju göra hur mycket fint som helst, tänk till exempel att ta foton av mor- och farföräldrar från när de var unga och göra hängen till barnen eller mina syskon. Man kunde använda en ram som man sätter hängena i och så blir det världens mest personliga julprydnad!

Sen vill jag ha glöggmys med massa småmat. Eller julmustprovning (blindtest där man provsmakar och bedömer olika julmustsorter ur blindade vackra glasflaskor) med massa plockmat.
Sen vill jag sen flera år göra en minimalistisk julkrubba. Tänker att man kan göra den tillsammans med barn.
Så jag behöver lite ork. 

3 kommentarer:

modren sa...

Fina grejer! <3 Och har man inte ork får man helt enkelt orka njuta av andras arbete.
Det finns mycket vackert att njuta av.
Den mkt minimalistiska julkrubban t ex!
modren

Humlan sa...

Glöggmys med småmat såg väldigt lockande ut! 😍Önskar jag kunde skicka några säckar extra ork till dig ❤️. (gärna mig själv också!).

Humlan 🐝

Monica sa...

Ljuvliga grejer! Tack för önskelistan.