Tacksam 7

What is your favoutire physical appearance of yourself?

Jag tycker frågan är lurigt ställt, typ som att man ska svara vilken gång man tyckte man var snyggast, inte vilken som är den kroppsdel man är mest nöjd med, ja, kanske stolt över.

Ironiskt, ja, lagom roligt nu men inte så kul när jag ställde mig på vågen två gånger för säkerhets skull och den visade 110 kg. Jag vet att jag har gått upp i vikt sen jag ofrivilligt ökade min fetmedicin från 20 till 30 mg för att de inte hade nån skåra och går i bitar om jag försöker skära itu den. Och jag vet att max är 6o mg så jag tyckte inte det vore så farligt, men nu sitter det 10 extra kg på min medicinmage. Skräp!

Så jag har ju knappast nåt tillfälle där jag känner mig riktigt fin. Fetman hänger över mig som ett blött täcke.

Mitt snyggaste nånsin var annars på min brors första bröllop. Jag var så smal och hade en superklädsam klänning som jag älskade. Jag hade den också när jag sjöng med Mia och Ninni inför 1000 personer.  Den satt som om den var hälld över mig. Det är ett av mina snyggaste minnen, men jag har ganska många till från den perioden när jag tyckte jag var snygg. Jag VAR ju det! Smal men inte anorektisk, kurvig, långa ben, reanäsa som ingen annan så en ljuvlig garderob. Jag orkade alltid klä på mig riktiga kläder också och var alltid fin i håret och sminkad. Om jag har byxoer med dragkedja istället för mysbyxor är det överkurs,viss skillnad. Det tar energi att få på sig såna tajta byxor jämfört med ett par fleecebyxor.

Jag har en lila sidenklänning från Monsoon som jag hade på min brors bröllop och den trodde jag att jag var ganska snygg tills jag såg foton av mig i den vid ett annat tillfälle.

Men om jag måste säga en kroppsdel säger jag antingen ögonen, för jag tittar verkligen på folk, ser dem, eller min mun, för att den lätt skrattar. Mitt ansikte är ganska generöst med känslor, på ett bra sätt, tror jag. Och så är jag ganska stolt över mina fingrar för att det är så fint med nagellack,vilket jag ofta har.

Men fråga inte en fet kvinna som har gått upp 15 kg sen förra vägningen vad hon gillar mest med sin figur, för det går inte att svara annat än DEN FÖR 15 ÅR SEN. Men det är ju inte att älska sin kropp oavsett hur den ser ut, kroppspositivism osv. Men jag vill för mitt liv inte se ut så här. Vill hemskt gärna väga högst 69 kg. Var ju nere i 57 men så smal behöver jag inte vara när jag är 50 och 1,76.
?men 110 kg,jag vill ner till 69,vi säger 7o för aritmetikens skull. Det ör ju bara 4o kg. Jag har gått ner 35 kg en annan gång. Så teoretiskt 
R det möjligt. Men de 36 kilona var 2o och 16, och när jag fortfarande höll på att gå ner. Er för jag en ny smörtmedi in som jag går upp 9 kg av på 6månader och hur många gånger orkar man gå ner samma kilon???

Men om jag tar resten av året det borde vara 52-5 veckor dvs47, så ska jag gå ner aningens mer ön 1 kg i ve kan och så får jag köpa ny garderob i höst. Förutom om jag för nån mer sjukdom som kör er kortison. Och vad ska jag göra med fetmedicinen? Jag vet inte om det ör värt min hälsa att fortsätta med den,f?r den hjälper ju sömnen men jag blir fetare och har blivit ända sen f?räta gpngen jag prova de, dö gick jag upp 6 kg på att halvår. Men då åt jag normalt. Nu äter jag mindre och i alla fall ibland nyttigare, så jag går inte upp 1 kg ler månad, men jag undrar i mitt stilla sinne vad som hän?jfr om jag satte ut den. Kanske måste det. För har inte röd att inte komma i mina kläder.

Jag tror jag ska fråga min psykläkare om hon tycker det är ok att trixa med de andra medicinerna så jag kan sluta med mianserinet helt. Det vore underbart. Då kunde jag gå ner och stanna där! Nu går jag upp och ner samma förb**** kilon vilket är så jobbigt för stridsmlralen.

Synd bara att jag blir så allergisk av sånt jag äter lcta på LCHF, som ägg, broccoli, blomkål, champinjoner. Skulle få en ordentlig utredning av histamknintolerans och mastcellsaktivering men det blev inget. Min vc släpper allt som om det vore en het potatis.

Har fått sömnremiss äntligen, det skulle gjorts i våras nån gång, men även denna är ställd till fel mottagare och på fel frågeställning. Jag ska hämta en sömnapnemaskin och sova med en natt hemma. Men det var inte snarkningar som var problemet, jag vill sova på sjukhus i tre dagar med elektroner på hjärnan. Ska ringa St Görans och kolla att hon psykläkaren ens är uppdaterad och de gör det fortfarande. Men det är bland annat det här jag vill ha hemsjukvård för, en person i sjukvården som reder ut sånt här åt mig. Då får de se hur hemskans mycket tid det tar när det blir fel, man får begära om kopior, ringa, ändra, tala med andra, vänta på tid osv osv.










2 kommentarer:

modren sa...

Hmm ... detta var lite svårläst. Vill du ha en korrekturläsare?
modren

modren sa...

Och det är modigt av dig att gå ut med din vikt som du avskyr så mycket.
modren