Konsonanter och vokaler?

Totacockok momamommoma foföror momozozarortotkokulolorornona.

3 kommentarer:

modren sa...

Väl bekomme! Orkar inte cockakocka. Jag är mest stolt över att de låg i mitt skafferi i säkert en månad utan att jag nallade en enda. Varva dem med finsk sötlakrits så är du i godishimlen.
modren

Anja Olergård sa...

Det har jag gjort ikväll! Och sen tänkte jag att jag borde äta nåt riktigt istället för mozartkugeln och lakrits, så då åt jag en tysk chokladpudding och fick kallt-i-halsen-astma i säkert en hel minut. Somliga straffar Gud genast, eller rättare sagt så var det väl jag själv som straffade mig.

modren sa...

Jag har bestämt att jag aldrig får äta bara godis, utan bara lite grand när jag just har ätit nyttig mat.
Och beslutet att sötavvänja mig helt är snubblande nära.
Jag får halsbränna av sockrigt.
Och jag läste i lektionsboken om Visdomsordet, och om hur vi inte ska äta sånt som är beroendeframkallande.
Undrar just om jag nån gång förut har hört det? :-)
modren - gammal nog att klara av att låta anden övervinna kroppen