Min julblomma

Ni som minns allt jag skriver kommer ihåg min julblomma. Som jag först försökte döda i januari men när den inte självdog började jag vattna den lite. Och försökte få den att leva till påsk och sen nu till midsommar. Som ni ser är den ypperligt välmående! 


Så nu har jag slagit mitt rekord. Jag undrar vad jag ska ha som mål nu. Jag tror jag siktar på att den ska leva juli ut. Som ett dåligt Göteborgsskämt, jul och juli. Men jag drömmer redan om att de ska klara sig till skolstarten. Det är ett värdigt mål. Överleva sommaren.

Och eftersom det inte var mina plantskillz som har fått den att överleva hittills utan slumpen eller en särskilt stark överlevnadsgen hos växten, så kan den lika gärna leva en månad från nu som en månad från julafton. Vi säger väl det.

P.S. Who am I kidding, jag vill SÅKLART att den ska leva till jul! Men jag tar det en tugga i taget, sa han som åt upp elefanten.


1 kommentar:

Humlan sa...

Heja blomman!! Och heja dig Anja och dina nyfunna plantskillz😊👍🌱!

Humlan