Incurvata-frågor

Monnah skrev svaren på denna lista på sin blogg, ursprunget var här.

fyra goda grejer i mitt kylskåp
♡ julskinka i tunna skivor. Bästa mackorna!
♡ risgrynsgröt 
♡ borde stå pepparkaksdeg men det har jag glömt i år!
♡ köttbullar och rödbetssallad, till andra lyxiga mackor 

fyra bra låtar att lyssna på idag
♡ Sissel -- Mitt hjerte alltid vanker
♡ Josh Groban & Brian McKnight -- Angels we have heard on high
♡ Real Group -- Glöms över sjö och stramd
♡ Bereden väg för Herran på brölig orgel 

fyra vardagliga glädjeämnen
♡ Mikael 
♡ Jesusbarnet och frid på jorden 
♡ första dagen med lite julmat (köttbullar, prinskorv, rödbetssallad, ägghalvor, gravad lax med hovmästarsås och potatismos) 
♡ Så många fina vänner

fyra maträtter jag vill laga
♡ Lasagne
♡ Spaghetti Bolognese fast med pappardelle
♡ kyckling med grönpepparsås
♡ trerätters nyårssupe

fyra bestyr jag borde göra klart
♡ Jag tror förresten inte jag ska svara på den här, för det blir bara kritik av mig själv
♡ 
♡ 

fyra ting på önskelistan
♡ blomstercheckar
♡ ville först haft en Fatboy saccosäck men de kostade flera tusen.
♡ har köpt en väska (h&m bara, har ingen stor svart shopper så Black Friday), två nagellack och två jeggins så jag känner mig nöjd på shopping
♡ inför nästa år önskar jag mig både ett soffbord och ett matbord. Eller att vi lackar om soffbordet och slipar och målar om matbordet utom benen. Egentligen vill jag köpa ny säng också.

fyra saker som inte är gott
♡ lever
♡ torrt och segt kött
♡ när bakverk eller pannkakor är för bruna 
♡ mer än de första tuggorna på vilken godispåse som helst, men särskilt Bilar

fyra drömmar jag när
♡ bli bjuden på Nobelfesten, antingen som partiledare eller som nobelpristagare i litteratur. Bägge är väl ungefär lika troliga.
♡ åka skidor
♡ åka till Italien 
♡ fyra timmars uppetid. Baka, sy, åka på ärenden. Oändliga möjligheter!

1 kommentar:

Monica sa...

Fina svar! God jul till dig och de dina. I år blev det inga julkort...